Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostarczenia towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, lub pocztą elektroniczną).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą, sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
Konsument obowiązany jest zwrócić Towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym jaki otrzymał od Sprzedawcy, w szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu) oraz oryginalne opakowanie, co jednak nie ma wpływu na prawo do odstąpienia od umowy oraz skuteczność oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta. Zwrot Towaru (koszt odesłania Towaru do Sklepu) odbywa się na koszt Konsumenta.
Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Nr poz. 827 ze późn. zm.), nie przysługuje przedsiębiorcom dokonującym zakupu na cele prowadzonej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 ww. ustawy, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, są sytuacje, w których prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość konsumentowi nie przysługuje. Dzieje się tak m.in.w przypadku, gdy przedmiotem umowy jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Przepis przewiduje zatem wyłączenie prawa konsumenta do odstąpienia od umowy w sytuacjach, w których przyznanie takiego prawa byłoby nieracjonalne ze względów gospodarczych lub prawnych (K. Osajda [red.], Tom VII. Prawo konsumenckie. Komentarz, Warszawa 2019, dostęp: Legalis 27 listopada 2020r.). należy uznać produkt, który nie jest masowo produkowany jako gotowy do użycia, ale wymaga indywidualnego toku produkcji, według specyfikacji konsumenta lub jego zindywidualizowanych potrzeb. (B. Kaczmarek-Templin [red.], Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny. Komentarz. Warszawa 2014, dostęp: Legalis 27 listopada 2020r.).
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Zwrot towaru
Aby odstąpić od umowy, wypełnij FORMULARZ ZWROTU i wyślij go na nasz adres mailowy: info@onelovedesign.pl
Uwaga: obecnie zmieniamy magazyn, przed wysyłką towaru prosimy o kontakt !
Do paczki z oświadczeniem i zwracanym produktem/produktami dołącz także wszystkie otrzymane z nim/nimi akcesoria oraz fakturę.
Uwaga: W wypadku gdy produkt jest robiony na zamówienie indywidualne, lub sprowadzony na indywidualne zamówienie, zwrot takiego produktu nie jest możliwy! Prosimy czytać opis produktu. W opisie produktu podane wszystkie szczegółowe informacje dotyczące produktu. W przypadku tego typu produktu czas oczekiwania może wynosić powyżej 30 dni
Wyjątki od odstąpienia od umowy zawartej na odległość wskazane są w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
Składanie reklamacji
W celu złożenia reklamacji, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Formularz reklamacji
Wypełnij formularz reklamacji i dołącz go do przesyłki. Dokument powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres do korespondencji, nr telefonu, wskazanie numeru produktu i przyczyna reklamacji, data zakupu oraz wystąpienia wady.
Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę i dostawcę przesyłki.
Reklamacja luster marki Giera Design:
Bardzo prosimy o sprawdzenie zawartości skrzyni w obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia towaru w transporcie lub niezgodności towaru z zamówieniem przysługuje Państwu prawo do reklamacji. W takim przypadku prosimy o kontakt mailowy ( info@onelovedesign.pl) lub telefoniczny (577 917 297).
REKLAMACJA Z POWODU USZKODZENIA PRZESYŁKI
Zasady postępowania w przypadku uszkodzonej przesyłki:
1. Spisz z kurierem protokół szkody w dniu doręczenia paczki i przyślij nam jego skan w ciągu 3 dni (dotrzymanie tych terminów jest warunkiem uznania reklamacji).
Protokół należy spisać w momencie doręczenia paczki!
Jeśli kurier nie może zaczekać, zgłoś szkodę do firmy kurierskiej w dniu doręczenia paczki i poproś o ponowny przyjazd kuriera w celu spisania protokołu. (Uwaga!Kurier może przyjechać w ciągu 7 dni, ale telefoniczne zgłoszenie szkody musi być dokonane w dniu doręczenia paczki. SZKODA ZGŁOSZONA NASTĘPNEGO DNIA NIE PODLEGA REKLAMACJI!)
Numer telefonu do firmy kurierskiej DPD: 801 400 373 czynny do godziny 20.
W protokole
a) opisz szkodę (np. stłuczenie, uszkodzenie lustra, szkoda całkowita)
b) zaznacz kluczowe cechy opakowania
- drewniana skrzynia;
- karton;
- folia bąbelkowa;
- styropian;
- plastikowe narożniki;
- oznakowania ostrzegawcze: „UWAGA LUSTRO!”, „Ostrożnie szkło” umieszczone w centralnej części paczki.
Protokół szkody jest niezbędny do uznania reklamacji!
Na jego podstawie wykonujemy nowe lustro, a sami dochodzimy odszkodowania.
2. Zwracane lustro zapakuj bezpiecznie w oryginalne opakowanie.
Jeśli jest to drewniana skrzynia użyj nowych zszywek, gwoździ czy wkrętów.
(Nie używaj starych zszywek!!!).
3. Zadzwoń do nas (tel. 577 917 297), zamówimy kuriera, który przyjedzie po odbiór paczki.
4. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni, brak odpowiedzi z naszej strony po tym terminie jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
5. W przypadku uznanej reklamacji możesz:
- żądać wymiany towaru na nowy, taki sam jak zakupiony;
- żądać naprawy wadliwego towaru;
- żądać obniżenia ceny;
- lub odstąpić od umowy – o ile wada jest istotna lub gdy nie jesteśmy w stanie odtworzyć zamówionego przez Ciebie towaru (np. w przypadku produktów z wyprzedaży).
Prosimy skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, wówczas sami odbierzemy reklamowany produkt od Ciebie.